شناسه خبر:63061
1401/9/7 08:52:50
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان خبر داد:

اختصاص 160 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مشاغل خانگی

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از اختصاص 160 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مشاغل خانگی استان خبر داد.

سیدمجتبی حسینی در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با پشتیبانان مشاغل خانگی استان همدان که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از اختصاص 160 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مشاغل خانگی استان از محل بند ب تسهیلات تبصره 16 خبر داد و گفت: مبلغ دو هزار و 528 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 به استان همدان تعلق گرفته که 160 میلیارد تومان از این مبلغ مختص تسهیلات مشاغل خانگی است.
وی افزود: مشاغل خانگی می‌تواند مسیر مناسبی جهت رسیدن به اشتغال و کسب درآمد با کمترین هزینه و امکانات برای افراد جویای کار به‌ویژه زنان باشد.
حسینی ضمن اشاره به این موضوع که با وجود تلاش مسئولین و دستگاه‌های دولتی هنوز مشاغل خانگی و اساساً مشاغل خُرد در استان چشمگیر نبوده و جا برای توسعه دارند، گفت: انتظار ما از فعالان مشاغل خُرد و خانگی این است که فعالیت اقتصادی خود را توسعه داده و تعداد افراد بیشتری را در واحدهایشان مشغول به کار کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نقش دولت را در اقتصاد حمایتی عنوان کرد و افزود: ما در گام نخست با پرداخت تسهیلات مناسب و ارزان‌قیمت نسبت به حمایت از واحدهای تولیدی اقدام کرده و در گام‌های بعد با احصای مشکلات و رفع آن‌ها، در زمینه تقویت واحدهای تولیدی قدم خواهیم برداشت.
وی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم توسعه مشاغل خانگی، گفت: هدف پایین آوردن بهای تمام‌شده هر شغل است و توسعه‌ مشاغل خُرد و خانگی یکی از بهترین شیوه‌ها جهت پایین آوردن بهای تمام‌شده شغل است.
در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ضمن اعلام حمایت دولت از فعالان مشاغل خُرد و خانگی، اذعان کرد: دیدگاه بلندمدت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه‌ مشاغل خُرد و خانگی است.
یوسف شعبانی گفت: اهمیت کارآفرینی و ضرورت توجه به آن در توسعه کشورها و نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی به‌عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری اثبات‌شده و غیر قابل انکار است؛ همچنین بخش زیادی از مفهوم کارآفرینی را شاید بتوان منحصر به فعالیت‌هایی دانست که در منزل و توسط زنان خانه‌دار انجام می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در پایان افزود: با نگاهی به جوامع توسعه‌یافته متوجه می‌شویم که در تمام آن‌ها سیاست‌های حمایتی از مشاغل خانگی و خُرد سال‌ها است که درحال اجرا و پیگیری بوده و باور به نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی جامعه در آن‌ها نهادینه شده است؛ از اجرای طرح‌های مشاغل خانگی در دنیا بیشتر از 30 سال می‌گذرد و اکنون درصد زیادی از مشاغل در کشورهای توسعه‌یافته به مشاغل کوچک و خانگی وابسته هستند.

شناسه خبر 63061