شناسه خبر:72504
1402/5/24 10:08:34

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از آغاز فصل اول مرمت و زیباسازی بافت تاریخی شهر سنندج با اعتباری بالغ بر یک‌‌میلیارد تومان خبر داد.

منصور مهرزاد با اشاره به آغاز فصل اول مرمت عمارت مشیردیوان سنندج اظهار کرد: اجرای سنگ‌فرش معابر اطراف عمارت مشیردیوان و میدان جلو عمارت مشیردیوان تا خیابان شهدا با مصالح سنگ لاشه محلی از جمله اقدامات این فصل از مرمت است.

وی اظهار کرد: لایه‌برداری سیمان ناهمگون جداره تجاری خیابان امام خمینی، مابین پاساژ دیاکو و خانه کرد و همچنین مرمت پنجره‌های چوبی برج شبه ناقوس میدان انقلاب سنندج و مرمت شیروانی و نمای آجری آن، از دیگر برنامه‌های در‌حال اجرای این فصل است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان افزود: بافت تاریخی سنندج، یادگار و امانتی از گذشتگان است و باید این میراث به‌‌درستی نگهداری شود تا نسل‌های آینده نیز از زیبایی‌های این بافت ارزشمند بهره‌مند شوند.

مهرزاد بر اهتمام جدی این اداره‌کل در راستای احیای بناهای تاریخی استان تأکید کرد و یادآور شد: مرمت و احیای بافت تاریخی، ضمن تسریع در نیل به توسعه پایدار گردشگری باعث رونق اقتصادی و تاثیرگذاری آن در جامعه می‌شود.

 

شناسه خبر 72504