شناسه خبر:76164
1402/8/30 14:18:53
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان:

118 هکتار به محدوده شهر همدان الحاق می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان گفت: در راستای تحقق سیاست‌های دولت در زمینه تأمین مسکن، با نظر مثبت اعضای شورای اسلامی شهر و موافقت هیئت تطبیق فرمانداری، 118 هکتار از اراضی واقع در شورین و حسن‌آباد به محدوده شهری همدان الحاق می‌شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام شهرداری در کمک به دولت سیزدهم در تأمین مسکن، اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در زمینه تأمین مسکن مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد و محروم جامعه و تدبیر استاندار همدان، با درخواست اداره کل راه و شهرسازی توافق‌نامه‌ای بین شهرداری همدان و اداره کل راه و شهرسازی استان به این منظور منعقد شد.

وی در توضیح این موضوع گفت: توافق‌نامه پیرامون الحاق و تفکیک چهار قطعه زمین جمعاً به مساحت 118 هکتار از اراضی واقع در شورین و حسن‌آباد است که در مالکیت شهرداری بوده و با نوعیت زراعی و فاقد کاربری در حریم و اطراف محدوده شهر واقع شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: بر این اساس، 118 هکتار از اراضی واقع در شورین و حسن‌آباد به محدوده شهری الحاق می‌شود.

رضایی افزود: در همین راستا شهرداری همدان لایحه‌ای با عنوان تقاضای تصویب قرارداد الحاق و تفکیک 118 هکتار را به شورای اسلامی شهر همدان ارسال کرد که پس از طرح و بررسی در صحن شورای اسلامی همدان، با لایحه فوق‌الذکر موافقت شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هیئت تطبیق نیز درخصوص مصوبه مذکور مغایرت قانونی و ابهامی اعلام نکرده و مجوز اجرای این مصوبه به شهرداری همدان داده شده است.

 

شناسه خبر 76164