شناسه خبر:76409
1402/9/6 12:22:02

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اثر سیاست‌های دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها را در افزایش میزان درآمدهای نفتی و رشد اقتصادی کشور می‌بینیم و برای تداوم این رشد اقتصادی در حوزه نفت و گاز نیز باید در حوزه توسعه تجارت انرژی، احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها به‌صورت جدی سرمایه‌گذاری کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی‌ در مورد رشد اقتصادی بخش نفت و گاز ایران به‌عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: عرضه و فروش نفت ‌و گاز در سال‌های اخیر با چالش‌های جدی مواجه بوده است. با روی کار آمدن دولت سیزدهم اتفاقات مثبتی در مراودات جمهوری اسلامی ایران با همسایگان و سایر کشورها صورت گرفت که نتیجه آن فروش نفت و گاز و رشد اقتصادی کشور در این حوزه بوده است.

وی اظهار کرد: پیوستن ایران به ظرفیت‌های جهانی مثل سازمان همکاری‌های شانگهای یا مجموعه بریکس که اخیراً اتفاق افتاد نیز در افزایش درآمدهای نفتی مؤثر بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اثر سیاست‌های دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها را در افزایش میزان درآمدهای نفتی و رشد اقتصادی کشور می‌بینیم و برای تداوم این رشد اقتصادی در حوزه نفت و گاز نیز باید در بحث توسعه تجارت انرژی سیاست فعالی را به کار گیریم. در حال حاضر ظرفیت‌های بهتری در اقتصاد کشور از محل درآمدهای نفتی به‌دست آمده است که با تداوم این سیاست‌ها، رشد این بخش ادامه خواهد داشت.

پورابراهیمی گفت: اگر این سیاست‌ها استمرار پیدا کند، همچنان شاهد رشد اقتصادی در این حوزه خواهیم بود. از همه مهمتر، دولت باید به سراغ ارزش افزوده ناشی از فرآورده‌های نفتی برود؛ چراکه این بخش اثربخشی بیشتری در اقتصاد دارد. اگر می‌خواهیم این رشد اقتصادی ادامه‌دار باشد، باید در بحث احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها به‌صورت جدی سرمایه‌گذاری کنیم.

 

شناسه خبر 76409