شناسه خبر:24364
1399/4/14 00:32:33

سپهرغرب، گروه اجتماعی - سمیرا گمار: استاندار همدان گفت: دستگاه‌های دولتی باید هرچه سریعتر زمین و ساختمان‌های مازاد خود را تحویل دهند و نباید هیچ ملک اضافه‌ای را تا ابد بدون استفاده نگه داشت.

سیدسعید شاهرخی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان که روز پنجشنبه گذشته در سالن شهدای استانداری برگزار شد، با بیان آنکه امروز ملت ایران سربلندتر از سنوات گذشته بوده و افتخارات کشور اسلامی ما با وجود مشکلات در اوج است، عنوان کرد: با وجود تحریم‌های بی‌سابقه و بحران کرونا، شرایط امروز ما بسیار دشوار بوده و مشکلات شدید در بزرگ‌ترین سیستم‌های اقتصادی دنیا نیز چالش ایجاد کرده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه اداره کشور پول می‌خواهد، خاطرنشان کرد: قبل از خروج آمریکا از برجام میزان فروش نفت ایران 60 میلیارد دلار بود که امروز این میزان به صفر رسیده و تبادل و برگشت پول آن مقداری هم که با دور زدن تحریم‌ها به فروش می‌رسد، مشکل دارد.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی با وجود همه مشکلاتی که دارد افتخارآفرینی کرده، تصریح کرد: کشورهایی نظیر ایالات متحده و عربستان به دنبال این بودند که در آبان‌ماه سال 97 فروپاشی ایران اسلامی را اعلام کنند، اما با مقاومت مردم ناکام مانده و موفق نشدند.

استاندار همدان با بیان اینکه کشور ما در دنیا گفتمان‌سازی ایجاد کرده و ایران اسلامی با مقاومت خود تحسین دنیا را برانگیخته است، گفت: وقتی کرونا وارد کشور ما شد، در کنار تحریم بر زندگی مردم اثر گذاشت؛ ما نیز اگرچه سختی‌های زیادی در کشور داریم و گرانی اقلام مورد نیاز مردم را شاهد هستیم، اما خوشبختانه کمبودی نداریم.

شاهرخی با بیان اینکه امروز وقت آن نیست که تقصیرها را گردن یکدیگر بیندازیم، افزود: هزینه‌هایی که بابت استقلال و ایستادن پای ارزش‌هایمان می‌دهیم، برای مردم قابل تحمل است؛ اما کم‌کاری را نمی‌توان پذیرفت. بنابراین منابع موجود در کشور باید به بهترین وجه در راستای رفع مشکلات و رفاه مردم، کنترل تورم و بازار استفاده شود.

وی با بیان اینکه اتفاقی که در مواجهه با کرونا در کشور افتاد رمز موفقیت ما در تمام بحران‌ها است، ابراز کرد: ما در مقابله با کرونا کاملاً یکدست و به دنبال پیشبرد کار بودیم، کسی هم جلوی کار را نمی‌گرفت و همین سبب عبور ما از سختی اولیه کرونا شد.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه هنوز هم ویروس کرونا وجود دارد و به شکل مرموزی رشد و نمو می‌کند، اذعان کرد: باید اقدامات پیشگیرانه را در این حوزه افزایش دهیم، ضمن اینکه با همین نگاه باید از مشکلات اقتصادی عبور کنیم، باید دید که ایران در شرایط مالی ازلحاظ واردات و صادرات و تولید نفت در چه وضعیتی قرار دارد و مطابق شرایط به بهترین وجه پیش رفت.

شاهرخی در ادامه خطاب به مدیران استانی بیان کرد: برای چندمین‌بار تأکید می‌کنم ارتباط خود را با مردم زیاد، نزدیک و متواضعانه کنید؛ ما باید این مردم را روی سر خود بگذاریم، مردمی که وقتی پای حرف‌های آنان می‌نشینیم، می‌بینیم توقعات زیادی ندارند.

وی با بیان اینکه ما وقت اضافه برای بررسی طرح‌هایی که به نتیجه نمی‌رسند نداریم، اعلام کرد: اگر طرحی به نتیجه نمی‌رسد، زودتر تکلیف آن را مشخص و به برگزاری چند جلسه موکول نکنید. تمام انرژی و وقت خود را جهت بررسی و راه افتادن طرح‌هایی بگذارید که برای این مردم سود دارد و شما دانش و قدرت مدیریت آن را دارید.

استاندار همدان در ادامه افزود: این فرصت را خداوند به ما داده که در طول 24 ساعت شبانه‌روز 5 تا 6 ساعت برای خود و بقیه را با مردم باشیم؛ برای من قابل قبول نیست سرمایه‌گذاری وارد استان شود و بگوید هزینه‌ای از شما نمی‌خواهم و فقط زمینی بدهید که 100 هکتار گلخانه بزنم اما دو ماه یک نامه بین اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی معطل بماند!

شاهرخی سرمایه‌گذاری هر گاوداری 6 هزار رأسی را 300 میلیارد تومان برآورد کرده و گفت: این مبلغ یعنی به اندازه کل پولی که در استان توزیع کردیم، امروز مسئولیت ما سنگین است و زمان هم سریع می‌گذرد، بعدها این حسرت برایمان می‌ماند که می‌شد کار انجام دهیم، اما ندادیم.

وی با تأکید بر اینکه ما نهایتاً 13 ماه دیگر بر مسند مسئولیت هستیم و باید در این مدت مانند روز اول توان بگذاریم و کار کنیم، اذعان کرد: بیش از 96 درصد مدیران استان عملکرد قابل قبولی دارند، اما آن درصد اندک باقی‌مانده اگر توان کار ندارند، باید بروند؛ اگرچه ما وقتی هم برای جابه‌جایی نداریم و امیدوارم مدیران کم‌کار خود را به ما برسانند، چون خُلق ما تنگ می‌شود که مثلاً 300 هکتار گلخانه در درگزین در گیرودار اداری باشد، باید این موارد حل شود.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در دوره مجلس دهم با همکاری نمایندگان یک‌هزار میلیارد تومان پروژه توسط شستا برای استان مصوب کردیم که امروز کار درحال انجام است، این پروژه‌ها برای ما ارزشمند و ماندگار بوده، چراکه موجب رونق اشتغال و اقتصاد می‌شود.

شاهرخی اضافه کرد: مشکل بزرگی را در استان حل کردیم و خوشبختانه شاخص‌های خوبی داریم و به‌جرأت می‌توان گفت به برکت وجود نمایندگان استان درخصوص پروژه‌های ملی کاری کردیم کارستان!

وی با اشاره به هشت پروژه راه‌آهن در شهر همدان، ادامه داد: کارها در این بخش با روند رضایت‌بخشی درحال انجام بوده، در مورد ایستگاه داخل شهر همدان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

استاندار همدان با ابراز قدردانی از تلاش‌های حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی درخصوص پیگیری قطار شهری همدان، بیان کرد: به هیچ شهری مانند همدان قطار شهری اختصاص نمی‌یابد، اما ما از مسیری رفته‌ایم که این امر محقق شده و در سال آینده راه‌اندازی خواهد شد؛ ضمن اینکه درمجموع نیز پروژه‌های همدان قابل تقدیر بوده، اما نگاه ما به آینده است.

شاهرخی با بیان اینکه باید بتوانیم تا پایان کار دولت بخش عمده‌ای از پروژه‌ها را اجرایی کنیم بنده نیز همه کارهایی که باید انجام شود را نوشته و در اتاقم نصب کرده‌ام، گفت: پروژه‌ها باید به‌صورت روزانه رصد شوند و کسی در این مسیر سنگ‌اندازی نکند.

وی افزود: ارزش 72 پروژه ملی همدان بسیار بالا است، اما اعتباری که تنها در سال 99 باید برای آن‌ها درنظر بگیریم، بیش از هشت هزار میلیارد تومان است که تحقق این مهم جدیت در کار را می‌طلبد.

استاندار همدان با بیان اینکه درحال حاضر 20 میلیارد تومان اعتبار داریم که به‌عنوان مشوق هر فردی پروژه‌ها را به‌دست گیرد حمایت می‌شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی حضور خواهند داشت و اگر در این زمینه رفتار خلافی باشد، ورود خواهم کرد.

شاهرخی در این جلسه خطاب به سیدناصر محمودی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و سیداسکندر صیدایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، تأکید کرد: هرچه سریع‌تر اسامی دستگاه‌هایی که ساختمان و زمین مازاد دارند را تحویل دهید که یا با فروش آن‌ها بتوان برای مردم مسکن تهیه کرد و یا در طرح اقدام ملی مسکن معرفی و استفاده شوند. فرقی هم ندارد بالای شهر باشد یا پایین ‌شهر، فرمانداران نیز باید در شهرستان‌ها برای این مهم اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه هیچ مدیری حق ندارد در ساختمان مازاد دو تا میز بگذارد و فضا را اشغال کند، اعلام کرد: تشخیص این مسئله با مدیران نیست و تشخیص با ما است که هر اداره‌ای به چه زمین و ساختمانی احتیاج دارد.

شاهرخی متذکر شد: فهرست‌ها باید به‌سرعت تا پایان تیرماه در اختیارم قرار گیرد تا مردادماه کار واگذاری را آغاز کنم، کلیه امور مربوط به این کار نیز به استان تفویض شده و نیاز به هماهنگی با خارج از استان ندارد؛ بنابراین از آنجایی که ما امروز به این زمین‌ها و ساختمان‌ها نیاز داریم، باید این مهم را سریع‌تر انجام دهیم و هیچ‌کس فکر نکند باید تا ابد زمین‌ها را نگه دارد.

وی با تأکید بر اینکه اموال مذکور متعلق به بیت‌المال است و نباید آن‌ها را بدون استفاده نگه داشت، خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته شناسایی و واگذاری اموال مازاد برای تصمیم‌گیری در مورد ساختمان‌های مازاد دستگاه‌های دولتی فعالیت خود را آغاز کند، کمیته واگذاری پروژه‌ها نیز نخستین جلسه خود را در هفته آتی تشکیل دهد.

استاندار همدان در پایان سخنان خود به کرونا نیز اشاره کرد و گفت: استان همدان در وضعیت هشدار قرار دارد و در نخستین فرصت دراین‌باره به‌تفصیل سخن خواهم گفت. باید همه ما نسبت به مقابله با کرونا حساس باشیم و در عادی شدن شرایط کمک کنیم.

      تکمیل بیمارستان اکباتان و افتتاح پتروشیمی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه حال اقتصادی مردم خوب نیست، عنوان کرد: هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه به مردم بدهکارند و باید به دور از حاشیه‌ها، جهادی و ایثارگرانه وارد میدان شوند و بدهی خود را به مردم بپردازند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه گرانی، تورم و افزایش قیمت ارز قابل قبول نبوده و همه این موارد نمی‌تواند نتیجه تحریم‌ها باشد، خاطرنشان کرد: در این شرایط مجلس باید سقف پرواز خود را بالا برده، دولت قدرت اجرایی خود را افزایش دهد و قوه قضائیه نیز با قدرت از معبر یقه‌سفیدها عبور کند.

وی در ادامه تصریح کرد: درحال حاضر نباید به دنبال یافتن مقصر باشیم، بلکه آنچه مهم است اینکه شرایط فعلی حق مردم نیست و باید برای بهبود اوضاع تلاش کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با همه این تفاسیر و مشکلاتی که وجود دارد، کارهای خوبی در استان انجام شده و اکنون 50 پروژه ملی در سطح استان درحال پیگیری است.

حاجی‌بابایی در ادامه به بازدید از پارک علم و فناوری اشاره کرد و افزود: امروز پارک علم و فناوری روی ریل قرار گرفته است، فاز نخست این مجموعه با 6 هزار متر مربع افتتاح شده، 45 شرکت در این پارک فعالیت می‌کنند و فاز دوم و سوم نیز تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که در کوچه و خیابان‌های شهرستان‌های استان مغازه‌هایی را ببینیم که در آن چندین جوان کار فناوری انجام می‌دهند؛ روز گذشته خودم دیدم که 45 شرکت کار فناوری انجام می‌دادند و این یعنی سرمایه‌گذاری و ورود ارز به کشور.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت یکی از جوانان در پارک علم و فناوری، ‌گفت: این جوان نرم‌افزار تولید کرده و به‌صورت مستقیم به آمریکای لاتین می‌فرستد و ارز وارد استان می‌کند؛ بنده معتقدم مغازه‌های ما باید به مرکز تولید نرم‌افزار تبدیل شوند.

حاجی‌بابایی در بخش دیگری از سخنان خود به 19 هکتار زمین در کنار فرودگاه اشاره کرد و افزود: درخواست من این است که استاندار با مدیران صحبت کند تا این زمین مشکل گاز، آب و برق نداشته باشد؛ ضمن اینکه نیاز است زمین مذکور قطعه‌بندی شود و امروز نیز خوشبختانه از تمام نقاط کشور سرمایه‌گذارانی در این پارک حضور یافته‌اند.

وی اضافه کرد: کلنگ پردیس سینمایی همدان که قرار است مرکز پویانمایی کشور شود، در سال 88 به زمین زده شده، اما به‌دلیل اینکه در چندسال اخیر در چنبره اختلاف چند اداره گرفتار شده، تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه بر تشکیل شورای فناوری‌های برتر در استان و ضرورت تشکیل شهرک سیر در همدان تأکید کرد و متذکر شد: شهرک سیر حداکثر 30 هکتار زمین می‌خواهد که در آن باید 70 نوع فناوری تأسیس شود، چراکه همدان در حوزه سیر حرف زیادی برای گفتن دارد؛ قرار بود همایش بین‌المللی سیر را برگزار کنیم، اما به‌دلیل کرونا فعلاً لغو شده است.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین‌ماه در تمام استان‌ها سیر تولید شده و به همدان می‌آید و به شیوه سنتی به خارج از کشور صادر می‌شود، اذعان کرد: اگر هر سردخانه 15 هزار تُن ظرفیت داشته باشد، باید حداقل پنج سردخانه در استان ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت پروژه راه‌آهن همدان- ملایر، اعلام کرد: اگر 50 پروژه در استان پیگیری و تکمیل شوند، به اندازه تکمیل راه‌آهن همدان- ملایر اثر ندارد و این موضوع باید به حرف نخست مجمع نمایندگان تبدیل و دکتر نوبخت نیز باید بپذیرد خط راه‌آهن همدان به ملایر راه‌اندازی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس‌ شورای اسلامی بیان کرد: به لطف خدا پروژه بیمارستان اکباتان امسال تکمیل شده، پتروشیمی نیز تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه مخزن پروژه موزه منطقه‌ای 70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآوری کرد: موزه هنرهای معاصر هم در کنار این پروژه است که یک میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته، پنج میلیارد تومان نیز نیاز است که امسال کار آن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان بر سر پروژه‌ مرادبلاغی به‌عنوان پروژه ملی به توافق رسیده‌اند که باید کار به‌خوبی پیش رود، تشریح کرد: مرادبلاغی پروژه بسیار مهمی بوده که استان مرکزی را به همدان وصل می‌کند، اعتبار این پروژه‌ را افزایش داده‌ایم که لازم است جاده قدیمی باز شده و به اتوبان تبدیل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر این پروژه اجرایی شود تمام خودروهای اهواز، خوزستان و خرم‌آباد و سایر شهرها از این مسیر به شمال و شمال غرب می‌روند، تأکید کرد: مردم ملایر و نهاوند نیز می‌توانند در مدت یک ساعت تا یک‌ونیم ساعت به تهران برسند که این اتفاق منحصربه‌فردی است.

حاجی‌بابایی در پایان سخنان خود افزود: درحال حاضر نیز خودروها از این مسیر عبور می‌کنند، اما راه روستایی است و باید تبدیل به اتوبان شود.

      دین و سلامت محروم‌ترین بخش‌ها در حوزه تخصیص اعتبارات

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل چارت راه‌آهن همدان- ملایر و همدان- سنندج، عنوان کرد: این موضوعات باید به‌خوبی دیده و مشکلات مربوط به آن‌ها حل شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در ادامه خاطرنشان کرد: باید بهره‌برداری از پروژه‌های حیاتی در اولویت باشند، به‌طور مثال نیاز است تا مطابق اولویت‌سنجی مشکل این مسیر سریع‌تر حل شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی برخی موارد اهمیت بیشتری دارند و باید این مهم درنظر گرفته شود، گفت: شاید خیلی مهم نباشد که یک پروژه فرهنگی به سرانجام برسد، اما اینکه به یک روستای فامنین با تانکر آب‌رسانی می‌شود (تأمین آب نیاز حیاتی است) باید مورد توجه جدی باشد، زیرا مسئله مهمی است و گاهی مشکلات موجود به اختلاف دستگاه‌ها برمی‌گردد که باید این اختلافات کنار گذاشته شود.

حجت‌الاسلام فلاحی با تأکید بر اینکه متأسفانه بسیاری از پروژه‌ها با وجود دستور وزارتخانه معطل مانده‌اند، اذعان کرد: بسیاری از پروژه‌ها مشکل اعتباری ندارند، بلکه بحث اختلاف دستگاه‌ها مطرح است.

وی با بیان اینکه اختلاف دستگاه‌ها مشکلات زیادی را برای این منطقه‌ایجاد کرده که باید رفع شود، اظهار کرد: پیشخور در بین یک‌هزار منطقه محروم کشور قرار دارد که باید مشکلات آن را به‌طور جدی دید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با ابراز ناخرسندی از اینکه برخی پروژه‌های مسکن مهر معطل است، اعلام کرد: این درحالی است که در وضعیت بحران مسکن نباید پروژه‌ها معطل بمانند، اگرچه پیگیری‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام فلاحی در ادامه بیان کرد: در تپه امام‌گل همدان 100 واحد مسکن مهر متعلق به خانواده‌های محروم، فرزندان شاهد، کمیته امداد و بهزیستی است که سال 90 آغاز شده، اما همین‌طور باقی مانده و علت معطل ماندن پروژه هم اختلاف بین راه و شهرسازی، بانک مسکن و پیمانکار است.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست و دوم برخی پروژه‌ها معطل برق یا گاز است، متذکر شد:‌ درحال حاضر با وجود جنگ اقتصادی که دشمن علیه کشور به راه‌ انداخته،‌ باید این مشکلات را هرچه زودتر حل کرد تا به‌خاطر مثلاً یک امتیاز نظیر برق، پروژه‌ای معطل نماند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بخش دین و سلامت محروم‌ترین بخش‌ها در حوزه تخصیص اعتبارات هستند، بیان کرد: با وجود آنکه این دو حوزه با سلامت جسم و جان مردم در ارتباط هستند، اما مظلوم مانده‌اند.

حجت‌الاسلام فلاحی در ادامه افزود: قرار است دریافت عوارض در آزادراه الکترونیکی شود، ضمن اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد مشکلات موجود در این بخش با کمترین اعتبارات حل می‌شود که نباید معطل ماند و باید کار را جلو برد.

وی در پایان سخنان خود توجه به نخبگان را بسیار حائز اهمیت خواند و از پیگیری امور مربوط به نمایندگان در دفتر کاری خود خبر داد.

       هیچ زمانی به اندازه امروز پای شرکت شستا به استان باز نشده بود

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه با ابراز خرسندی از برگزاری جلسات مجمع نمایندگان با استانداران و مدیران، عنوان کرد: نتیجه این جلسات شناسایی اولویت‌های استان در پیشبرد اهداف کلان است که با بحث و تبادل نظر در این بخش شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه گذشته شورای برنامه‌ریزی استاندار همدان به مدیران تأکید کرد که در شهرستان‌ها ساکن شوند، اظهار کرد: امیدوارم فرمانداران و مدیران این رویه را درپیش گیرند و عدم حضور در شهرستان‌ها را به صفر برسانند تا اشراف بیشتری بر مسائل داشته باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های پیدا و پنهان در جذب اعتبارات استفاده کرد، خاطرنشان کرد: واگذاری پروژه‌ها روند خوبی دارد، اما برخی واگذاری‌ها نتیجه نمی‌دهد یا برای مردم مشخص نیست.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه استان همدان را کارگاه تولیدی خواند و افزود: هیچ زمانی به اندازه امروز پای شرکت شستا به استان باز نشده بود، زیرا شاهد آن هستیم که همه دست به دست هم داده‌ایم تا کارهای خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود نگاه مرکز استان در جذب سرمایه‌گذار به شهرستان‌ها نیز باشد؛ ضمن اینکه باید با سرمایه‌گذار با روی گشاده برخورد کرد تا انگیزه برای سرمایه‌گذاری تقویت شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه درخصوص شتاب‌دهنده‌ها کارهای خوبی در ملایر صورت می‌گیرد، اعلام کرد: از این طریق می‌توان میلیاردها تومان ارز وارد شهرستان کرد.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آب سد کلان به ملایر نرسیده و طاقت مردم طاق شده، اذعان کرد: انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر این پروژه تعیین تکلیف شود.

وی با تأکید بر لزوم انجام کار راه‌آهن همدان به ملایر، اظهار کرد: چند پروژه دام‌داری توسط مجموعه شستا در استان پیگیری می‌شود که به نظرم اگر کلنگ‌زنی سه پروژه گاوداری هم‌زمان انجام شود، کار با روند بهتری پیش خواهد رفت.

       80 درصد روستاهای رزن نیاز به بازنگری دارند

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: خدماتی که بعد از انقلاب ارائه شده و رشد و توسعه‌ای که در کشور اتفاق افتاده، قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست؛ البته نقص‌هایی هم وجود داشته، اما این انصاف نیست که زحمات دولت‌ها و مجلس‌ها را به باد انتقاد بگیریم.

حسن لطفی خاطرنشان کرد: در مجلس دهم اقدامات قابل توجهی صورت گرفت، اما متأسفانه شاهد این بودیم که برخی بلافاصله شروع به تخریب کردند؛ به‌هرحال نباید اقدامات را نادیده گرفت، در دولت تدبیر و امید نیز کارهای خوبی صورت گرفته و بی‌انصافی است که فقط بخواهیم انتقاد کنیم.

وی با تأکید بر رشد قابل توجه شهرستان رزن، ابراز کرد: نمی‌گویم 100 درصد، اما بیراه نیست اگر بگویم 20 گام در شهرستان رزن ازنظر توسعه‌ای جلو آمده‌ایم، بنابراین خواهش می‌کنم خودمان را با توجه به دستاوردهایی که داشتیم، به باد انتقاد نگیریم و نکات مثبت و منفی را در کنار هم به‌صورت منطقی بگوییم.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گرانی و تورم را قبول داریم اما همه این‌ها راهکار دارند، تصریح کرد: خوشبختانه با زحمات استاندار و اتحادی که بین نمایندگان در مجمع است و با توجه به وضعیت کشور و تحریم‌ها، رشد خوبی را در پیشبرد پروژه‌ها در استان همدان داشته‌ایم.

لطفی تأکید کرد: به اعتقاد بنده در مشکلات موجود 20 درصد تحریم‌ها مؤثر بوده و 80 درصد موارد دیگر دخیل است، ضمن اینکه مشکلات استان و شهرستان‌ها متفاوت بوده، مناطق ما بیشتر روستایی است و مشکلات خاص خود را دارد که امیدوارم به این موضوعات در اختصاص بودجه توجه شود.

وی با بیان اینکه 80 درصد روستاهای ما نیاز به بازنگری دارند، گفت: از سال 95 تا به امروز 85 درصد برگشت معکوس به روستاها را شاهد بودیم که باید به عمران و آبادانی روستاها و بازنگری طرح‌های روستایی توجه ویژه شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از ادغام شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی و خدمات قابل توجه این حوزه، افزود: امیدوارم اعتبار برای تأمین آب شرب روستاها به‌صورت جدی درنظر گرفته شود.

لطفی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در سال جهش تولید هستیم و معتقدیم در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری توجه به این موضوعات حائز اهمیت است، به قنات‌های شهرستان رزن اشاره کرد و گفت: در شهرستان رزن 180 قنات وجود دارد که اگر احیا شوند (و اگر 260 شغل هم توسط هر قنات ایجاد نشود)، به‌جرأت می‌توان گفت هرکدام 100 شغل ایجاد می‌کنند که امیدوارم اعتبار ویژه برای قنات‌ها اختصاص یابد.

شناسه خبر 24364