شناسه خبر:37268
1399/12/9 11:05:53

 سپهرغرب، گروه - سمیرا گمار : سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان همدان سازوکار و جزئیات عضویت در این نهاد را تشریح کرد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که در آبان‌‎ماه سال گذشته با جمعی فراگیر از چهره‌های ملی، مسئولان احزاب، تشکل‌ها و چهره‌های انقلابی با تأکید بر حضور زنان و جوانان، رسماً اعلام موجودیت کرد تا به‎‌عنوان یکی از مؤثرترین نهادهای تأثیرگذار بر روندهای تصمیم‌گیری و اجرایی کشور و به‎‌عنوان حلقه رابط بین مردم و حاکمیت سیاسی عمل کند، این روزها درگیر یک کار بزرگ و در نوع خود کم‌نظیر است.

این شورا با راه‌اندازی یک سامانه از کلیه افراد، احزاب، تشکل‌ها و سمن‌ها که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند دعوت کرده تا با عضویت در این سامانه و ثبت اطلاعات خود یک جبهه واحد تشکیل داده و در تصمیم‌گیری‌های مهم و حیاتی کشور سهیم باشند.

آنچه در ادامه می‌خوانید تشریح این فرآیند توسط سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان است که می‌آید:

     شورای ائتلاف متشکل از آحاد احزاب و افراد انقلابی

محمدرضا غلامی پاک با بیان سازوکار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی آن را یک نهاد مردمی و از پایین به بالا خواند و گفت: همه تلاش‌ها برای شکل‌گیری شورای ائتلاف بر این بوده که همه افراد و گروه‌هایی که دل در گرو انقلاب اسلامی و ولایت دارند بتوانند به عضویت آن درآمده و در نهایت گام موثری را در راه اعتلای نظام و پیشرفت کشور بردارند.

     فرآیند ثبت‌نام از پایین به بالاست

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نحوه ثبت‌نام افراد، احزاب، تشکل‌ها و گروه‌ها در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آغاز کار با سازماندهی نیروهای انقلاب در محلات شکل گرفته و با تشکیل گروه‌های 15 تا 25 نفره در این سطح ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه افراد بعد از دریافت کداحراز هویت و ثبت نام از سوی سرگروه باید به سایت مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنند خاطرنشان کرد: چه افرادی که به صورت انفرادی ثبت‌نام می‌کنند چه آن‌ها که در قالب گروه اطلاعاتشان ثبت می‌شود درصورت تمایل به شرکت در مجمع منتخب شهرستان باید کاندیداتوری خود را با تیک تایید اعلام و مدارک خود را بارگذاری نمایند.

     انتخاب سه نفر از اعضا برای شرکت در مجمع

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان تاکید کرد: این گروه‌ها پس از سازماندهی، سه نفر از اعضای خود را به عنوان نماینده جهت شرکت در مجمع عمومی انتخاب می‌کنند که به دلیل کثرت افراد و وضعیت کرونایی و عدم امکان برگزاری جلسات و اجتماعات حضوری این امر به صورت مجازی انجام شده و سه نفر شامل یک پیشکسوت، یک نفر نیروی جوان و یک نفر از جامعه زنان انتخاب و معرفی می‌شوند.

     آخرین فرصت ثبت نام 15 اسفندماه

غلامی پاک ادامه داد: منتخبین مجمع عمومی شهرستان را شکل می‌دهند و بعد از شرکت در انتخابات و شکل‌گیری مجمع عمومی با حضور و رای مستقیم منتخبین شورای ائتلاف استان‌ها در مرکز و شورای مرکزی شکل می‌گیرد.

وی در بخش دوم سخنان خود به نحوه ثبت‌نام نیز اشاره کرده و گفت: کلیه علاقمندان می‌توانند تا 15 اسفندماه با مراجعه به سایت www.shorayeetelaf.com اطلاعات خود را ثبت کنند تا بتوانیم با یک انسجام کم نظیر و مثال زدنی به وحدت رویه در این زمینه دست یابیم. ضمن اینکه پیشنهاد ما ثبت‌نام گروهی فعالان جبهه انقلاب اسلامی است و در غیر این صورت افراد بر اساس علاقمندی و درخواست همکاری در زمینه‌های ذکر شده سازماندهی خواهند شد.

     شورای ائتلاف حزب نیست

نائب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان ضمن تاکید بر اینکه شورای ائتلاف نیروهای انقلابی، حزب نبوده و مأمنی برای انسجام کلیه نیروهای دلسوز انقلاب است، گفت: بنده از طریق همین رسانه از کلیه دوستان، احزاب، تشکل‌ها، سمن‌ها و دغدغه‌مندان نظام و انقلاب اسلامی دعوت می‌کنم تا با عضویت در این نهاد در شکل‌گیری یک خیزش انقلابی سهیم بوده و بتوانیم با وحدت ملی به نتایج مطلوبی دست یابیم.

     جمع 6200 نفره ائتلاف در استان همدان

غلامی پاک در ادامه به ثبت‌نام 6 هزار و 200 نفر از نیروهای انقلابی استان همدان در سامانه شورای ائتلاف اشاره کرده و آن را یک فرصت منحصر به فرد دانست و افزود: پیش‌بینی ما این است که با روند فعلی این بانک اطلاعاتی به 10 هزار نفر در سطح استان برسد.

     توجه ویژه به بانوان و جوانان

وی اضافه کرد: از این تعداد 30 درصد را بانوان، 50 درصد را جوانان و مابقی را پیشکسوتان تشکیل می‌دهند و ما آمادگی خود را برای حضور جوانان خوش‌فکر و دغدغه‌مند اعلام می‌کنیم تا با رایحه خوش جوان‌گرایی در مجمع عمومی بتوانیم به یک تحول استوار دست پیدا کنیم.

     ائتلاف فرصتی برای عرض اندام احزاب

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نحوه حضور احزاب نیز عنوان کرد: تعدادی از احزاب از ابتدا با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همراه و در تصمیم‌گیری‌ها دخیل بوده‌اند اما آن دسته از احزابی هم که تاکنون در این جمع بزرگ مردمی حضور پیدا نکرده‌اند می‌توانند به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ملحق شده و در این حرکت بزرگ مردمی و تصمیم‌سازی‌ها اثرگذار باشند.

شناسه خبر 37268