شناسه خبر:72446
1402/5/23 12:35:43
مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

استان همدان میزبان شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود

سپهرغرب، گروه خبر - مینو جعفری ممتاز: مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، روز چهارشنبه 25 مردادماه شهید گمنام دوران دفاع مقدس از محل میدان امام خمینی (ره) تشییع و در نمایشگاه بین‌المللی همدان تدفین خواهد شد.

سپهرغرب، گروه - مینو جعفری ممتاز : سرهنگ «هادی آزادی» با اعلام اینکه در ماه محرم میزبان شهید گمنام دوران دفاع مقدس هستیم، اظهار کرد: بنا بر هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده شهید گمنام جهت تدفین در نمایشگاه بین‌المللی همدان وارد استان شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده تا زمان تشییع و تدفین این شهید گران‌قدر میهمان اقشار مختلف مردم در هیئت‌های مذهبی، تکایا، امام‌زاده‌ها و مساجد باشد، افزود: پیکر این شهید در محل معراج شهدا در کوی فرهنگیان میعادگاه زیارت عاشقان مکتب حسینی خواهد بود.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده روز چهارشنبه 25 مردادماه ساعت 16:30 برنامه تشییع شهید گمنام در میدان امام خمینی (ره) همدان با حضور اقشار مختلف مردم انجام شود و تا پیاده‌راه اکباتان تشییع ادامه داشته باشد و حرکت کاروان خودرویی جهت انتقال به نمایشگاه بین‌المللی نیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این شهید والامقام ساعت 18 در مکان نمایشگاه تدفین می‌شود و پس از آن جمع حاضر امکان مشاهده نمایش فصل شیدایی را در این محل خواهند داشت.

سرهنگ آزادی یادآور شد: هرساله برنامه تدفین شهدای گمنام براساس زمان‌بندی ستاد کل نیرو‌های مسلح در ایام شهادت حضرت زهرا (س) صورت می‌گیرد. اما با توجه به برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، شاهد معطر شدن فضای استان همدان به عطر شهید گمنام در این ایام خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که در نمایشگاه بین‌المللی همدان وجود دارد و در طول سال با توجه به موضوعات متنوع خود میزبان ده‌ها هزار نفر از هم‌استانی‌ها است. از این پس حضور این شهید گمنام که قهرمان ملی و مکتبی بوده، باعث ارتقای سطح معنوی آن مکان و افزایش خیر و برکت مادی و معنوی جامعه استانی خواهد بود.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه شهید 35 ساله ما در عملیات رمضان سال 1361 در شرق بصره به شهادت رسیده است، گفت: با توجه به نقش بی‌بدیل رزمندگان استان همدان در این عملیات و چشم‌انتظاری تعدادی از خانواده‌های دارای شهید مفقودالجسد استان که هنوز هم پس از گذشت 41 سال از این عملیات چشم‌انتظار بازگشت پیکر مطهر فرزند خود هستند، ممکن است این شهید از رزمندگان استان باشد.

شناسه خبر 72446