شناسه خبر:74107
1402/7/9 08:31:19

فرماندار رزن گفت: انجام 27 پروژه‌ برزمین‌مانده از دولت‌های قبل و رصد نیازهای مردم، دو کار عمده ما بود که با جذب اعتباری بالغ‌بر 900 میلیارد تومان، به سرانجام رسید.

علی‌اصغر غفاری‌آثار روز گذشته با حضور در تحریریه گروه خبری سپهرغرب و دیدار با خبرنگاران این رسانه با بیان اینکه انجام کار رسانه‌ای سخت و پُراسترس است، عنوان کرد: برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی رسانه‌ای بوده و همکاری بالایی با رسانه‌ها دارند و برخی علاقه‌مند به این کار نیستند که در این صورت کار شما دشوارتر می‌شود‌.

وی در ادامه گفت: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که گاهی شرایطی در جامعه ایجاد می‌شود که فقط کمک اهالی رسانه و استفاده از این ظرفیت فرهنگی و اجتماعی گره‌گشا است؛ باید همکاری با رسانه‌ها را در نقد و بررسی امور، مغتنم بشماریم.

فرماندار رزن با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عزیز و هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: آبادانی امروز شهرها و روستاها و ایران سرافراز ما، مرهون ایثار شهدا و خانواده‌های آن‌ها است؛ امیدوارم بتوانیم این سرافرازی را حفظ کرده و قوت ببخشیم.

غفاری‌آثار سپس با اشاره به اینکه شهرستان رزن مهد عالمان، عارفان و شاعران است، از سبقه غنی دینی و معنوی این شهرستان یاد کرد و گفت: رزن 120 شهید تقدیم انقلاب کرده است؛ مرحوم ملاحسینقلی شوندی آن عارف بزرگ، آیت‌الله معصومی همدانی، شهیدمفتح، شهیدانواری و علما و مجاهدان بسیاری همگی در خاک گران‌بار رزن بالنده شده و به یاری اسلام و انقلاب شتافته‌اند. این سرمایه عظیم را به فال نیک می‌گیریم و از آن برای هویت‌بخشی به این شهرستان بهره می‌بریم.

وی تصریح کرد: ما درحال حاضر چهار طیف سیاسی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در رزن داریم که تا دو سال پیش با تضارب آرا، شهرستان را به سمت سیاست برده و پیشرفت را کُند کرده بودند؛ بنده در آغاز کار خودم در فرمانداری، با اولویت دادن به خاتمه یافتن نزاع‌های سیاسی قبیله‌ای، به آن پایان دادم و پرونده این موضوع بسته شد.

فرماندار رزن در ادامه با اشاره به دعوت مردم به وحدت، تصریح کرد: در این 20 ماه تصدی امور هیچ مشکلی نداشته‌ایم، مگر کار و خدمت به مردم؛ ارتباط خوبی با مردم و مدیران اجرایی در راستای پیشبرد اهداف در شهرستان شکل گرفته است.

غفاری‌آثار اظهار کرد: انجام 27 پروژه‌ برزمین‌مانده از دولت‌های قبل و رصد نیازهای مردم دو کار عمده ما بود که هم‌زمان با بهمن‌ماه 1401 و زمزمه سفر هیئت دولت به استان، نیازهای شهرستان مطرح شد و گرفتن اعتبار برای پروژه‌های مذکور را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی اذعان کرد: گرفتن اعتبار 900 میلیارد تومانی برای پروژه‌های روی‌زمین‌مانده و پیشبرد پروژه‌هایی نظیر بیمارستان 150 تخت‌خوابی، کریدور شمال، کنارگذر و غیره که اعتبار آن‌ها امکان جابه‌جایی نداشت، از اقدامات مهم ما در سفر ریاست جمهوری به شهرستان رزن بود.

فرماندار رزن سپس با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در این بخش نیز کارهای مهمی انجام شده است؛ پروژه تعاونی ایثارگران یکی از پروژه‌هایی بود که از سال 1367 باقی مانده بود که مشکل آن حل و اقدامات لازم برای خانه‌دار شدن 300 ایثارگر انجام شد.

غفاری‌آثار افزود: تعاونی مسکن بهداشت و درمان با حدود 320 قطعه زمین و نیز 610 قطعه زمین فرهنگیان هم از پروژه‌های چندسال قبل بودند که اقدامات لازم برای رفع مشکلات آن‌ها انجام شد.

وی ابراز کرد: تملک 85 هکتار زمین در خمیگان با همکاری اهالی این روستا نیز از دیگر اقدامات مهم انجام‌شده است؛ دو هزار و 321 ثبت‌نامی برای تملک زمین داشتیم که به 100 نفر زمین دادیم، برای 130 نفر نیز زمین (از تعاونی‌ها) درحال آماده شدن است. با اقدامات انجام‌شده باید اعلام کنم خوشبختانه رزن نخستین شهرستانی بوده که برای کلیه متقاضیان زمین آماده کرده‌ است.

فرماندار رزن سپس با اشاره به مشکلات موجود با سازمان جهاد کشاورزی و اختلاف بر سر زراعی بودن زمین و عدم صدور اجازه برای ساخت‌وساز، اذعان کرد: استاندار محترم و معاون عمرانی وی از زمین‌ها بازدید کرده‌اند و مشکل درحال حل شدن است، اما مسئله این بوده که 100 درصد زمین‌های رزن درجه یک و مستعد کشاورزی است؛ حال که یک پروژه ملی برای تهیه مسکن مردم درنظر گفته شده، درست است که سنگ‌اندازی شود؟ ما می‌خواهیم برای مردن خانه بسازیم، چاره چیست؟

غفاری‌آثار بیان کرد: الحاق 47 هکتار به دمق از دیگر اقدامات صورت‌گرفته است، ضمن اینکه اتمام مجموعه 66 واحدی مسکن مهر دمق باقی مانده بود که درحال انجام است.

وی سپس با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در روستاهای شهرستان رزن، گفت: با تدابیر صورت‌گرفته صددرصد روستاهای ما آسفالت شده، خانه‌های مردم که خارج از محدوده بودند، سنددار شدند و به این واسطه و اقدامات انجام‌شده، شاهد رضایتمندی عمومی در بین روستاییان هستیم.

فرماندار رزن یادآوری کرد: درخصوص مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز 204 خانواده داشتیم که مستأجر بودند،‌ خوشبختانه به تمام آن‌هایی که در روستاها بودند، زمین رایگان و وام 200 میلیونی چهار درصدی دادیم که به لطف خدا همه خانه‌دار شدند. اگر مشکل خمیگان حل شود، نخستین شهرستانی خواهیم بود که مشکلات زمین روستاییان را حل کرده‌ایم.

غفاری‌آثار با اشاره به مجوز ایجاد پاسگاه سردرود با یک‌هزار کیلومتر مربع مساحت، افزود: بخش بقراطی نیز راه‌اندازی شده و تا یک ماه آینده بخشداری و ساختمان آن نیز ایجاد خواهد شد.

وی به اقدامات حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: یک بیمارستان با 300 میلیارد تومان اعتبار و سه درمانگاه هریک با 13 میلیارد اعتبار درحال ساخت هستند. خوشبختانه با اقدامات صورت‌گرفته، حوزه بهداشت و درمان رزن در استان رتبه دوم را کسب کرد که البته حدود 352 میلیارد تومان دیگر اعتبار درنظر گرفته شده و با اتمام کار، انقلابی در این حوزه رقم خواهد خورد.

فرماندار رزن در جمع‌بندی سخنان خود در این بخش متذکر شد: شهرستان رزن 84 روستا دارد و در همه شهرها حداقل 20 پروژه درحال اجرا است؛ درمجموع 25 پروژه نیز در سطح شهرستان داریم که می‌توان گفت با یک کارگاه عمرانی مواجهیم.

غفاری‌آثار به این نکته هم اشاره کرد که شهرستان رزن پُرتصادف و دارای 17 نقطه پُرحادثه بود که در دو سال گذشته همه این نقاط اصلاح شده است؛ ضمن اینکه حدود 35 میلیارد تومان صرف نیوجرسی و کار بسیاری از پروژه‌هایی ‌که ناقص بودند، انجام شده است.

وی با اشاره به تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، افزود: در هشت‌سال گذشته یک نفر دو واحد در شهرستان ایجاد کرده، در 20 ماه گذشته نیز 20 واحد ایجاد شده که ما آن را به فال نیک می‌گیریم. سرمایه‌گذار خارجی کارخانه فولاد خرس سفید رزن نیز پس از هشت سال از ادامه همکاری منصرف شده که طرح در دست مطالعه یک سرمایه‌گذار همدانی است.

فرماندار رزن به ساخت بخاری هوشمند در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این تولید در سطح بین‌الملل بی‌نظیر است، اما وزارت نفت بدقولی کرده و به تعهدات خود عمل نکرده که موجب ناراحتی تولیدکنندگان شده؛ امیدواریم این مسئله نیز به‌زودی مرتفع شود.

غفاری‌آثار از 17 واحد دانش‌بنیان که درحال حاضر تعداد آن‌ها به 31 واحد افزایش یافته نیز خبر داد و یادآوری کرد: به این واسطه 240 نفر اشتغال دارند که نویدبخش اتفاقات روشن و مثبتی در سطح شهرستان است.

وی در ادامه افزود: تولید میانگین هفت هزار تُن رازیانه، 76 هزار تُن گندم، گوشت و غیره نیز نشان‌دهنده آن است که وضعیت خوبی در بخش تولیدات کشاورزی داریم، در حوزه گلخانه نیز توانسته‌ایم 11 هزار هکتار به 22 هزار هکتار موجود اضافه کنیم که البته امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی نیز تغییر سیاست داده و به نفع مردم وارد میدان شود تا بتوانیم گلخانه‌های بیشتری احداث کرده و مردم را از منافع آن بهره‌مند کنیم.

فرماندار رزن با اشاره به تولید نهاده‌های دامی و زنجیره تولید کشاورزی، تصریح کرد: به‌زودی مرکز خوراک دام نیز افتتاح خواهد شد.

غفاری‌آثار با اعلام این خبر که 13 سال معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاری در رزن درنظر گرفته شده است، تشریح کرد: رازیانه محصول خاص و ویژه شهرستان رزن و به‌نام این خطه است؛ از آرزوهای من این بود که در این بخش کاری انجام دهم، اما کسی برای سرمایه‌گذاری نیامد، ما مدیرعامل شستا را دعوت کردیم که رازیانه را رصد و آنالیز کرد، اما برای فرآوری و اسانس‌گیری پای کار نیامد. درنهایت تعاون روستایی را پای کار آوردیم که مقدمات آن در روستای قایش درحال انجام است و امیدوارم به نتیجه برسد.

وی سپس با اشاره به آب شرب روستاها، تأکید کرد: 25 میلیارد تومان طی سال جاری و سال گذشته در این خصوص هزینه شد، چاه‌هایی حفر شده و حفر سه حلقه چاه نیز در برنامه است که مشکل آب شرب مردم حل شود.

فرماندار رزن اضافه کرد: سال گذشته ما نخستین شهرستان در بخش اشتغال بودیم، امسال نیز تا نیمه سال در رتبه دوم قرار داریم، در بخش مقاوم‌سازی ساختمان جزء نخستین‌های کشور، در بخش نهضت ملی در رتبه نخست و در بخش بهسازی و الگوی کشت نیز در رتبه نخست استان قرار داریم.

غفاری‌آثار ادامه داد: 50 میلیارد تومان اعتبار نیز برای حل مشکلات قنات روستاها صرف شده که در 40 روستا کار عمرانی انجام گرفته و در 40 روستای باقی‌مانده با درنظر گرفتن 36 میلیارد تومان اعتبار، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی با این بیان که در حوزه فرهنگی اجتماعی نیز وضعیت خوبی داریم چون رزن مردم بی‌نظیری دارد که کمک‌حال دولت‌مردان هستند، ابراز کرد: طی یک اقدام فرهنگی با دعوت از روحانیون دانشگاهی خواستیم در جهت فرهنگ فرزندآوری در 20 نقطه شهری و 80 نقطه روستایی مستقر شده و مشکلات را احصا کنند؛ بر این اساس داده‌های آن‌ها آنالیز و کلینیک خانواده راه‌اندازی شد که در بلندمدت نتیجه خواهد داد و امیدواریم در جهت فرزندآوری و ازدیاد نسل نیز بتوانیم اقدامات لازم و مؤثر را انجام دهیم.

فرماندار رزن با قدردانی از شورای تأمین، یادآوری کرد: در حوزه امنیت نیز مشکل خاص و بحرانی نداریم، اما به این بخش نگاه ویژه داشته‌ایم؛ به‌طوری‌ که در تمام روستاها و ورودی‌ها و خروجی‌های شهرستان 380 دوربین نصب کرده‌ایم.

غفاری‌آثار سپس با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش، ابراز کرد: شهرستان رزن در کنکور رتبه یک استانی و 26 کشوری را کسب کرد که این مسئله نشان‌دهنده توجه اهالی این خطه به کسب دانش بوده و عزم ما را برای اقدامات مؤثر در این حوزه جزم می‌کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود اذعان کرد: درخصوص انتخابات نیز سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت که دغدغه مقام معظم رهبری است را به‌جد در دستور کار قرار داده‌ایم تا با مشارکت همه گروه‌های سیاسی و حضور حداکثری مردم، بیشترین همکاری را در صحنه انتخابات داشته باشیم.

شناسه خبر 74107