شناسه خبر:78653
1402/11/1 11:33:46
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در دفتر سپهرغرب عنوان کرد:

اجرای رویداد صدرا با محوریت صنعت و اشتغال در دانشگاه آزاد اسلامی

سپهرغرب، گروه خبر - پیام زمانی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری رویداد صدرا با محوریت صنعت و اشتغال در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور، عنوان کرد: با برگزاری این رویداد ملی به دنبال آشنایی بیشتر دانشجویان با مشاغل حوزه صنعت و همچنین ایجاد اشتغال هستیم.

غلامرضا خاکساری ظهر روز شنبه با حضور در دفتر روزنامه سپهرغرب و ضمن تشکر از زحمات این رسانه در انعکاس اخبار حوزه دانشگاهی، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها بازوی کار دانشگاه‌ها هستند و نیاز است که ارتباط با آن‌ها را تقویت کنیم.

وی با اشاره به ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان که به‌صورت استانی درحال فعالیت است، ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 17 هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان مشغول به تحصیل هستند که از این آمار تعداد 10 هزار و 500 نفر مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان از به‌کارگیری یک‌هزار نفر کارمند و اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خبر داد و افزود: در سال جدید نیز بیش از یک‌هزار دستیار در سطح دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر استان همدان به‌کارگیری شده‌اند.

خاکساری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هیچگونه بودجه دولتی دریافت نمی‌کند و به صورت خودگردان با منبع شهریه دانشجویان اداره می‌شود، عنوان کرد: یکی از رویکرد‌های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی این است که نگاه‌ها را به دانشگاه عوض کنیم و مردم به‌خصوص دانشجویان شاهد تغییر در روند کار‌های اجرایی دانشگاه باشند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان سند تحول و تعالی دانشگاه را به‌عنوان نقشه راه اجرای برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: این سند یک برنامه پنج‌ساله راهبردی- عملیاتی است که از سال 1400 آغاز شده و تا سال 1405 مبنای کار تمامی دانشگاه‌های آزاد اسلامی در سراسر کشور است.

خاکساری با تأکید بر ضرورت افزایش کیفیت دوره‌های تحصیلی و آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: به دنبال مهارت‌آموزی به دانشجویان هستیم و در این زمینه دانشکده مهارت را در واحد همدان افتتاح کردیم.

وی تدوین سند آمایش رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر اقدامات مهم این دانشگاه بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است و از طرفی به‌عنوان قطب گردشگری در جهان معرفی شده، به دنبال احیای مجدد رشته‌های باستان‌شناسی و مرمت در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به گرایش بیشتر دانشجویان به رشته‌های حوزه علوم انسانی به‌ویژه روان‌شناسی و حقوق، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر آمار ورودی دانشجویان در رشته‌هایی مانند برق و مکانیک کاهش یافته و حتی رشته‌ای مثل مهندسی شهرسازی متقاضی برای ثبت‌نام نداشته است.

خاکساری استفاده از ظرفیت مشاوران مدارس برای هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های فنی را یک ضرورت دانست و افزود: باید دانشجویان به این باور برساند که در رشته‌های فنی، اشتغال آن‌ها تضمین می‌شود و دانشگاه نیز باید به سمت دانشگاه مسئله‌محور و حل مسئله حرکت کند.

وی از راه‌اندازی باشگاه پژوهشگران جوان در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: دانشگاه‌های آزاد اسلامی در زمینه علوم آزمایشگاهی نیز از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به شعار «هر دانشجو یک مهارت»، بیان کرد: با توجه به ظرفیت استان همدان در حوزه کشاورزی، در این زمینه نیز به‌صورت جدی ورود کرده و برنامه‌های خوبی را اجرا خواهیم کرد.

خاکساری راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز را از دیگر اقدامات مهم در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی برای دانشجویان بود و به دنبال تربیت اخلاقی دانشجویان نیز هستیم.

وی از اجرای جشنواره ملی مشق انتظار با محوریت امام زمان (عج) در سال جدید خبر داد و گفت: در سال گذشته استان همدان در زمینه شعر در این جشنواره حضور داشت و در سال جدید با محوریت خوشنویسی، متقاضیان و هنرمندان در این جشنواره شرکت خواهند کرد و در اسفندماه نیز مراسم اختتامیه جشنواره به‌صورت کشوری برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری رویداد صدرا با هدف اشتغال‌افزایی برای دانشجویان، بیان کرد: هم‌زمان با اجرای این رویداد، غرفه‌هایی را برای حضور رسانه‌ها اختصاص داده‌ایم تا از نزدیک با رویکرد این جشنواره آشنا شده و انعکاس این برنامه مهم را برای عموم مردم انجام دهند.

خاکساری از ثبت‌نام بیش از 700 دانشجو در مقطع کاردانی تا دکترای رشته تربیت بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تربیت بدنی نیز دارای ظرفیت‌های خوبی ازجمله سالن تیراندازی، زورخانه، سالن بدنسازی و گلف است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح خیابان ورودی دانشگاه از مطالبه‌های اساسی این دانشگاه از شهرداری است، ادامه داد: از نظرات و پیشنهادات تمامی دانشجویان و کارکنان دانشگاه در اصلاح روند امور اجرایی استفاده کرده و خود را قابل نقد می‌دانیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان از به‌کارگیری 110 استادیار در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان خبر داد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی همدان پنج استادتمام و 17 دانشیار نیز مشغول به کار هستند و همچنین دکتر سبحان از دانشگاه آزاد اسلامی همدان به مدت چهار سال متوالی جزء دو درصدی دانشمندان جهان انتخاب شده‌اند.

خاکساری با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه به‌روز بودن اساتید دانشگاه، عنوان کرد: تمامی اساتید دانشگاه به‌صورت روزانه رصد شده و مسئله ارتقای رتبه ایشان بستگی به فعالیت‌های آن‌ها دارد.

وی با اشاره به کمبود اساتید در رشته‌های روان‌شناسی و حقوق دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان کرد: در این زمینه نیز از ظرفیت اساتید وابسته استفاده می‌کنیم تا مشکل کمبود اساتید مرتفع شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان استفاده از ظرفیت جوانان را از دیگر دغدغه‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: بیش از 24 کانون فعال دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان مشغول به کار بوده و همچنین به‌صورت مستمر جلساتی را با تشکل‌های دانشجویی مانند بسیج دانشجویی، جاد و غیره برگزار کرده‌ایم و در اجرای برنامه‌ها نیز از ظرفیت این تشکل‌ها استفاده می‌کنیم.

خاکساری به‌کارگیری طرح دستیاران از ابتدای مهرماه 1402 را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه بیان کرد و گفت: این طرح به صورت کشوری اجرا شده و از ابتدا نیز دارای چالش و موانعی بود که برای ترم جدید، صلاحیت علمی و صلاحیت عمومی تمامی دستیاران مورد بررسی قرار می‌گیرد و افراد توانمند و دارای صلاحیت می‌توانند ادامه فعالیت داشته باشند تا شأن دانشگاه و شأن استادی حفظ شود.

وی با اشاره به عدم ثبات در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان که چالش‌هایی را نیز به همراه داشته است، ادامه داد: بنده با 25 سال سابقه فعالیت در این دانشگاه، در تمامی سطوح کارشناسی، کارشناس مسئولی، معاونت دانشگاه یا عضو هیئت‌علمی کار کرده و با ساختار دانشگاه آشنایی‌های لازم را دارم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در سطح کشور به‌عنوان یک دانشگاه شاخص است، خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برای شخص یا اشخاص خاصی برنامه نداریم، بلکه برای دانشگاه و افراد وابسته به آن به دنبال اجرای برنامه هستیم.

خاکساری از افتتاح دانشکدگان تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان خبر داد و افزود: با افتتاح این دانشکدگان، دانشکده علوم انسانی به سه دانشکده تخصصی تبدیل شده و همچنین به دنبال افزایش کیفیت تمامی رشته‌های فعال دانشگاهی هستیم.

وی با اشاره به به‌کارگیری اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی براساس چارچوب و قوانین مشخص، خاطرنشان کرد: تمامی اساتید دانشگاه‌ها در هفته باید 32 ساعت حضور مستمر داشته باشند و فعالیت‌های آن‌ها به‌صورت دائمی رصد می‌شود.

شناسه خبر 78653