شناسه خبر:79633
1402/11/30 09:53:15

روزنامه سپهرغرب یکی از 600 رسانه‌ای است که در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌‌‌های ایران شرکت کرده‌ است. سپهرغرب با بیش از 15 سال سابقه فعالیت در غرب کشور، توانسته است جایگاه خوبی در عرصه اطلاع‌رسانی و مطالبه‌گری داشته باشد؛ نمایندگان گروه خبری سپهر در غرفه 15a میزبان تمامی علاقه‌مندان به حوزه رسانه هستند.

سپهرغرب، گروه خبر- پیام زمانی : در آیین افتتاحیه این جشنواره که پیش از ظهر یکشنبه در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک ماه شعبان که ماه پیامبر گرامی اسلام «ص» است، بیان کرد: در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بیش از 600 رسانه از سراسر کشور و همچنین رسانه‌های خارجی حضور دارند.

محمدمهدی اسماعیلی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که نزدیک به 6 سال مغفول مانده بود، برگزاری نمایشگاه رسانه بود که امروز شاهد برگزاری مجدد آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه بیش از 600 رسانه داخلی و خارجی حضور دارند، بیان کرد: از حضور میهمانان محترم جبهه مقاومت و حماس نیز در این نمایشگاه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه صاحبان اصلی این نمایشگاه اصحاب رسانه هستند، ادامه داد: حضور پُرنشاط شما در این نمایشگاه برای کشور مایه مباهات و افتخار است.

اسماعیلی ضمن قدردانی از سرپرست گردآوری دومین جلد کتاب دانشنامه مطبوعات ایران و سایر همکاران گردآوری آن، افزود: از آقای دکتر محمدزاده به جهت اهتمام در گردآوری این کتاب ارزشمند تشکر و قدردانی کرده و حمایت‌های لازم برای چاپ جلد‌های دیگر نیز انجام خواهد شد.

وی در پایان ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، خاطرنشان کرد: مردم ایران در طول تاریخ افتخارآفرینی کرده و در آینده نیز خوش می‌درخشند و در انتخابات هم یک‌بار دیگر شاهد این حماسه و وحدت خواهیم بود.

* نمایشگاه رسانه، بزرگ‌ترین گردهمایی اصحاب رسانه ایران

معاون امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با تأکید بر لزوم حمایت از رسانه‌های داخلی، عنوان کرد: این نمایشگاه بعد از 6 سال تعطیلی، به اهتمام دولت مردمی برای انعکاس اقدامات ارزشمند رسانه‌ها برگزار شد.

فرشاد مهدی‌پور با بیان اینکه نمایشگاه رسانه بزرگ‌ترین گردهمایی اهالی رسانه کشور است، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه رسانه‌هایی که در زمینه فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت دارند، حضور داشته و این به معنا است که در رسانه زیرساخت‌های جدید نیز اهمیت دارد.

وی از رونمایی جلد دوم دانشنامه مطبوعات ایران هم‌زمان با این مراسم خبر داد و گفت: جلد نخست این دانشنامه نیز در سال 1393 رونمایی شد.

* نمایشگاه رسانه در امتداد نمایشگاه مطبوعات است

سرپرست گردآوری دانشنامه مطبوعات ایران نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاران ایشان برای برگزاری مجدد نمایشگاه رسانه، عنوان کرد: نمایشگاه رسانه در امتداد نمایشگاه مطبوعات بوده و همان مسیر را طی می‌کند.

محمدجعفر محمدزاده با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه رسانه بعد از تعطیلی چندساله یک خبر خوب برای اهالی رسانه بود، ادامه داد: از لطف و محبت دوستان نسبت به بنده برای رونمایی از دومین جلد دانشنامه مطبوعات ایران در این نمایشگاه تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه مطبوعات در ایران بیش از دو قرن قدمت دارد، عنوان کرد: در سال 1252 قمری نخستین نشریه فارسی‌زبان به اسم کاغذ اخبار در ایران به چاپ رسید.

این پژوهشگر حوزه مطبوعات با تأکید بر اینکه مطبوعات و کار مطبوعاتی هیچگاه تعطیل نخواهد شد، ادامه داد: برخی هم گمان می‌کنند که یک خبر ارزش خود را بعد از یک روز از دست می‌دهد، درصورتی که این مطبوعات هستند که تاریخ پُرفرازونشیب ایران را به ثبت می‌رسانند.

محمدزاده از همکاری 150 نفر برای گردآوری دومین دانشنامه مطبوعات ایران خبر داد و گفت: از سال 1390 برای چاپ جلد نخست این دانشنامه کار خود را آغاز کردیم که در سال 1393 موفق به چاپ آن شدیم؛ در نخستین دانشنامه بیش از 100 پژوهشگر 220 مقاله را برای چاپ این دانشنامه ارائه دادند.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز چاپ این دانشنامه تا 10 جلد است، ادامه داد: نشست نقد و بررسی جلد دوم این دانشنامه نیز در روز یکشنبه 29 بهمن‌ماه از ساعت 14 الی 15:30 در سالن اول محل برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار خواهد شد.

* اهمیت نبرد رسانه‌ای کمتر از نبرد در میدان نیست

سخنگوی حماس نیز با گرامیداشت یاد و خاطره 120 شهید رسانه در غزه، خاطرنشان کرد: اهمیت کار رسانه‌ای در زمان حاضر کمتر از نبرد در میدان جنگ نیست.

اسامه حمدان با درود و سلام بر پیامبر گرامی اسلام (ص) و خاندان پاک و یاران با وفای ایشان، بیان کرد: از دعوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران برای حضور در این نمایشگاه تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه مبارزان فلسطینی همچنان درحال مبارزه با رژیم صهیونسیتی هستند، ادامه داد: مردم فلسطین، قدس و غزه هیچگاه خسته نشده و تا رسیدن به پیروزی نهایی آماده جان‌فشانی هستند.

سخنگوی حماس از شهادت بیش از 120 خبرنگار و عکاس در فلسطین طی 140 روز گذشته خبر داد و گفت: تردیدی وجود ندارد که رسانه از گذشته تا امروز نقش مهمی در جامعه داشته و فعالیت رسانه‌ای بخشی از برنامه‌ای است که برای سرنگونی رژیم صهیونسیتی داریم.

سخنگوی حماس با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در انعکاس نبرد طوفان‌الاقصی بی‌نظیر و مثال‌زدنی است، خاطرنشان کرد: دستاورد‌های رسانه‌ای که در جریان نبرد طوفان‌الاقصی حاصل شد، دستاورد‌های ماندگاری در محور مقاومت و تاریخ فلسطین خواهد بود.

اسامه حمدان نقش رسانه‌ها را در شکل دادن فرهنگ کشور‌ها حائز اهمیت دانست و ادامه داد: رسانه‌ها در بیان فداکاری، ازخودگذشتگی، ایستادگی و مقاومت نیز خوش درخشیده‌اند.

وی نقش رسانه‌ها را در جهاد تبیین تعیین‌کننده دانست و افزود: این قدرت رسانه است که به این شکل می‌تواند در دنیای امروزی ایفای نقش کند.

سخنگوی حماس با بیان اینکه وضعیت محور مقاومت بهتر از چیزی است که تصور می‌شود، عنوان کرد: ملت ما در محور مقاومت استوار و پایدار ایستاده و درحال شکل دادن پیروزی هستند.

اسامه حمدان با اشاره به اینکه مقاومت نقش اساسی در نبرد‌ها را دارد، ادامه داد: این مقاومت است که آینده را هم برای ما مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه درحال چشاندن طعم شکست به دشمن صهیونیستی هستیم، عنوان کرد: مسئله غزه فقط پرده اول شکست دشمن است.

سخنگوی حماس در پایان ضمن ابراز خوشحالی به جهت حضور در نمایشگاه رسانه ایران، خاطرنشان کرد: امیدوارم که بتوانیم به‌زودی و در آینده‌ای نه‌چندان دور، همدیگر را در فلسطین دیدار کنیم.

در پایان این برنامه از دومین جلد دانشنامه مطبوعات ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست گردآوری این دانشنامه، سخنگوی حماس، برخی از مدیران کشوری و اصحاب رسانه رونمایی شد.

گفتنی است، بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از 28 بهمن‌ماه تا دوم اسفندماه به مدت چهار روز از ساعت 9:30 الی 18:30 در محل مصلای امام خمینی (ره) پذیرای علاقه‌مندان به حوزه رسانه و آشنایی با فعالیت‌های رسانه‌ای برگزار می‌شود؛ غرفه روزنامه سپهرغرب نیز در ستون 106 و غرفه a15 آماده بازدید مردم شریف و مدیران است.

 

 

شناسه خبر 79633