شناسه خبر:37904
1399/12/23 09:09:15
نامه گروه‌های 19 گانه جهادی استان همدان به استاندار:

آمادگی خود را برای کمک به ستاد تنظیم بازار اعلام می‌کنیم

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: در پی گرانی‌های افسارگسیخته و افزایش قیمت کالاهای اساسی در آستانه سال نو، گروه‌های 19 گانه جهادی استان همدان نامه‌ای خطاب به سیدسعید شاهرخی، استاندار همدان نوشته و در آن علاوه‌بر اعتراض به وضعیت اقتصادی موجود در راستای کمک به کنترل بازار اعلام آمادگی کرده‌اند؛ متن نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار سپهرغرب قرار گرفته، بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

و تَعاونوا عَلَی البِرِّ والتَّقوی ولا تَعاونوا عَلَی الاِثمِ والعُدوانِ واتَّقوا اللّهَ اِنَّ اللّهَ شَدیدُ العِقاب؛ آیه دو، سوره مبارکه مائده.

جناب آقای شاهرخی استاندار محترم و رئیس کارگروه تنظیم بازار استان همدان

سلام علیکم؛ با صلوات بر محمد و آل محمد و با تقدیم تحیات؛ همان‌طور که مستحضرید شرایط دشوار اقتصادی و افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها فشار سنگینی را بر دوش طبقات مستضعف و حتی متوسط جامعه وارد کرده تا جایی که این مهم به یکی از غصه‌های بزرگ رهبر معظم انقلاب (دام ظله) تبدیل شده است.

بدیهی است این تورم کمرشکن عوامل مختلفی دارد که پرداختن به آن‌ها در این مجال نمی‌گنجد؛ بااین‌حال و براساس قانون ریاست کارگروه تنظیم بازار برعهده جنابعالی و مأموریت آن همچنان که از نامش پیداست، سامان دادن به تأمین، تولید مایحتاج، توزیع و تنظیم تناسب عرضه و تقاضا با به‌کارگیری ابزارهای دراختیار است.

جناب آقای استاندار پیش‌تر و بیشتر از ابراز گلایه رهبر انقلاب، سیره امیرالمؤمنین علیه‌السلام که از افتخارات تاریخ بشریت در زمینه حکمرانی و نمونه بارزی از حکومت امام عادل است، پیش روی ماست، آنجا که امام باقر علیه‌السلام در مقام نقل سیره جد خویش در نحوه مواجهه و نظارت در بازار مسلمین می‌فرمایند:

«امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام وقتی در کوفه بود، هرروز صبح از دارالاماره بیرون می‌آمد و در بازارهای کوفه می‌گشت (و) تازیانه‌ای دو شاخ به نام «سبیبه» به همراه داشت و در هر بازاری می‌ایستاد و ندا می‌داد، ای تاجران، تقوای خداوند عزو جل پیشه کنید. هنگامی که بازاریان صدای او را می‌شنیدند هر چه در دست داشتند، زمین می‌گذاشتند و به سخنان حضرت گوش فرا می‌دادند که می‌فرمود: «طلب خیر را بر هر چیز مقدم دارید و با سهل گرفتن در معامله به اموالتان برکت بخشید و با بردباری خود را زینت دهید. از سوگند دوری کنید و از دروغ فاصله بگیرید و تن به ظلم ندهید و در معامله با مظلومین با عدل و انصاف برخورد کنید و به ربا نزدیک نشوید و اندازه و میزان را رعایت کنید و کالاهای مردم را حقیر نشمارید و در زمین فساد نکنید.»

جناب آقای استاندار برخی اظهار نظرهای نسنجیده، نمکی بر زخم مردم است که بعضاً از سوی برخی مسئولان مشاهده می‌شود، به‌طوری ‌که رئیس محترم سازمان صمت در جایی اظهار می‌دارد: «من ضامن ضعف مالی مردم نیستم!»

بدیهی است مردم انقلابی دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان که در تمامی برهه‌های حساس از حیات پُربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضوری فعال داشته‌اند، انتظاری به حق و حداقلی دارند که مایحتاج اساسی‌شان تأمین و ثبات بر بازار حاکم شود که متأسفانه با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، این انتظار به حق مردم محقق نشده است.

جناب آقای شاهرخی! با توجه به شرایط حساس کنونی و با عنایت به دعوت نماینده محترم و معزز ولی فقیه و امام‌جمعه شهر همدان و ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان جهت همکاری با دولت در کنترل بازار، بدین‌وسیله گروه‌های جهادی 19 گانه در لبیک به ندای ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ضمن مطالبه به‌ حق و قانونی مردم شریف همدان از ستاد تنظیم بازار استان آمادگی کامل خود برای هرگونه همکاری در راستای افزایش اثربخشی اقدامات آن ستاد اعلام می‌دارند.

شایان ذکر است این‌گونه اقدامات در سامان‌دهی بازار زمینه‌ساز افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی آحاد مردم از کارگزاران نظام اسلامی خواهد شد، بنابراین دستور فرمایید چگونگی همکاری گروه‌های جهادی به نحو مقتضی تبیین و به این گروه‌ها اعلام شود.

نام گروه‌های جهادی و مطالبه‌گری استان به این شرح است؛ سدید (مبارزه با فساد)، شافی، بنیان مرصوص، خضراء، لبیک، ماوا، حدید، میزان، اسماء، برکت، سدید (مسئولین)، گفتمان 57، مشکات، ریحانه، نصر، شهید علی چیت‌سازیان، جوانان قمر بنی‌هاشم، شهید ابراهیم هادی و صیانت از کوهستان.»

شناسه خبر 37904