شناسه خبر:81205
1403/1/21 18:03:41

نخستین پروژه عمرانی کشور در سال 1403 با احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال در کوی اندیشه همدان توسط شهرداری منطقه سه به بهره‌برداری رسید؛ این پروژه با اعتباری بالغ‌بر 17 میلیارد ریال در مدت سه ماه توسط شرکت پیمانکار ایلیا بالمان سازه، دهمین زمین فوتبال چمن مصنوعی شهرداری منطقه سه همدان است.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان پیش از ظهر روز سه‌شنبه و در آخرین روز از ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر در مراسم افتتاحیه زمین چمن مصنوعی فوتبال در کوی اندیشه همدان ضمن قدردانی از پیگیری اهالی کوی اندیشه و همچنین اقدامات مؤثر شهرداری منطقه سه همدان برای احداث این زمین چمن، عنوان کرد: شهرداری همدان از موفق‌ترین سازمان‌هایی است که دغدغه رفع نیاز‌های کودکان و نوجوانان را دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ضمن گلایه‌مندی از مسئولینی که صرفاً برای ارائه گزارش عملکرد خود به آمار و ارقام اکتفا می‌کنند، ابراز کرد: برخی از مسئولین فقط آمار آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را انعکاس می‌دهند و هیچ برنامه مؤثری در راستای کاهش این آسیب‌ها از قبیل اعتیاد به مواد مخدر، ندارند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مؤمن برابری گفتار او با رفتار و عملکردش است، خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی شاهد کم‌کاری از سوی برخی از مدیران و نهاد‌ها هستیم که متولی امر هستند، اما کوتاهی از سوی ایشان دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان با اشاره به اینکه متأسفانه مدیران ما فهم دقیقی از نیاز‌های نسل نوجوان و جوان ندارند، بیان کرد: گاهی از سوی برخی افراد اعلام می‌شود که نوجوانان و جوانان ما درگیر فضای مجازی هستند و این موضوع باعث بروز آسیب‌های فراوانی می‌شود، اما همین افراد هیچ برنامه جایگزینی برای کاهش استفاده از فضای مجازی و گوشی همراه ندارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی ضمن قدردانی از عملکرد رسانه‌ها در انعکاس واقعیت‌های موجود در جامعه، عنوان کرد: از رسانه‌ها می‌خواهم که به‌صورت میدانی وارد شده و از مدیران دستگاه‌های اجرایی این موضوع را مطالبه کنند که برای کودکان، نوجوانان و جوانان شهر چه اقدام مثبتی را انجام داده‌اند.

وی فراهم کردن بستر‌های لازم برای کار‌های فرهنگی و هنری را یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولین دانست و افزود: یکی از نهاد‌هایی که در همدان به دنبال تحقق نیاز‌های نوجوانان و جوانان بوده و در این زمینه نیز عملکرد خوبی داشته، شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان با بیان اینکه در کشور شاهد پیشرفت‌های فراوانی بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: با تمامی این اقداماتی که صورت گرفته است، اما در خیلی از موارد رعایت عدالت و عدالت‌محوری به فراموشی سپرده شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی اصرار به اعمال سیاست‌های غلط در جامعه را یک آفت دانست و گفت: متأسفانه با گذشت 20 روز از سال جدید، همچنان برخی از دستگاه‌های اجرایی در خواب زمستانی هستند و هنوز بیدار نشده‌اند.

وی راه‌اندازی اردوگاه تربیت‌محور در شهر همدان را یک امر ضروری دانست و ادامه داد: شهر همدان با دارا بودن چند اردوگاه فرهنگی، پاسخگوی کودکان و نوجوانان نبوده و باید برای تأسیس و راه‌اندازی اردوگاه‌های تربیت‌محور اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان احداث چندین پارک بانوان در شهر را برای حضور بانوان و غنی‌سازی اوقات فراغت یک مهم برشمرد و افزود: همواره در مسائل فرهنگی با تهدید یک نسل مواجه هستیم و نباید به‌راحتی از کنار این موضوع عبور کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی ضمن قدردانی از حضور مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه همدان در راهپیمایی یوم‌الله قدس، عنوان کرد: مردم ما تشنه مباحث اعتقادی هستند و باید ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی را در رأس کار‌ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه من طرفدار تیم فوتبال پاس همدان هستم و متأسفانه این تیم در دسته سوم قرار دارد، خاطرنشان کرد: باید سعی مسئولین امر در حوزه ورزش این باشد که از ورزش محلات حمایت شود، چراکه ورزش محلات بستر رشد ورزش در سطح عالی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان با بیان اینکه محوطه امامزاده خضر (ع) همدان ظرفیت بسیار خوبی برای انجام کار‌های فرهنگی است، ابراز کرد: نیاز است که در کنار این امامزاده عظیم‌الشأن یک حسینیه بزرگ ساخته شود تا مراسم‌های ملی و مذهبی در این مکان برگزار شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه این استان ظرفیت بسیار خوبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد، تأکید کرد: باید کاری کنیم که مردم ما از امکانات عمومی موجود به نحو مطلوب استفاده کنند.

* 58 درصد بودجه شهرداری همدان به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد

شهردار همدان نیز در این مراسم ضمن عرض تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه بهار قرآن، خاطرنشان کرد: در سال 1403 بودجه شهرداری همدان چهار هزار و 400 میلیارد تومان است که دو هزار و 500 میلیارد تومان آن اختصاص به پروژه‌های عمرانی دارد.

سیدمسعود حسینی با بیان اینکه حلقه گمشده این شهر انجام پروژه‌ها در قالب سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: در سال جاری قرار است 20 هزار میلیارد تومان پروژه به‌صورت سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی از آغاز نخستین پروژه سرمایه‌گذاری در همدان با محوریت پسماند خبر داد و اشاره کرد: این پروژه نخستین پروژه سال جدید بوده که با همکاری استانداری همدان و با سرمایه‌ای بالغ‌بر 80 میلیون دلار یورو انجام خواهد شد.

شهردار همدان از اجرای پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی در کوی اندیشه و منطقه زمین شهری همدان خبر داد و گفت: سال گذشته بر اثر بارش رحمت الهی بیش از 200 منزل مسکونی در کوی اندیشه و منطقه زمین شهری دچار آسیب و خسارات مالی فراوانی شد که مردم به‌خاطر این موضوع بسیار نگران بودند تا اینکه شهرداری همدان ورود کرد و جمع‌آوری آب‌های سطحی این دو منطقه را انجام داد.

حسینی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان تأکید ویژه‌ای بر اجرای پروژه‌های ورزشی در محلات دارند، ابراز کرد: این پروژه براساس درخواست اهالی محل و نیازسنجی که صورت گرفت، انجام می‌شود تا خدمت دیگری برای مردم عزیز باشد.

وی بهره‌برداری از این زمین چمن را یک اقدام اثربخش و مؤثر برای تربیت ورزشکاران دانست و ادامه داد: این سیزدهمین پروژه زمین چمن مصنوعی است که امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

* افزوده شدن 8 زمین چمن مصنوعی به منطقه سه شهرداری همدان

شهردار منطقه سه همدان نیز با بیان اینکه پروژه مذکور نخستین پروژه عمرانی کشور در سال 1403 است که افتتاح می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته هنگام حضور در مسجد امام حسن مجتبی (ع) کوی اندیشه، جمعی از نوجوانان و جوانان درخواست کردند که ساخت زمین چمن مصنوعی در این منطقه انجام شود که این موضوع در دستور کار شهرداری منطقه سه همدان قرار گرفت.

محمدرضا فیضی‌منش از رعایت تمامی استاندارد‌های لازم برای انجام این پروژه خبر داد و گفت: این پروژه برای بهره‌برداری نیاز به تأیید شورای اسلامی شهر داشت که این فرایند پس از موافقت شورا، انجام شد و در ابعاد 30 در 20 به سرانجام رسید.

وی از بهره‌برداری 50 پروژه عمرانی اثرگذار هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر سال 1402 در منطقه سه همدان خبر داد و ابراز کرد: در سال جدید نیز هر ماه شاهد افتتاح پروژه در مناطق مختلف این منطقه خواهیم بود.

شهردار منطقه سه همدان با بیان اینکه هم‌اکنون 10 زمین چمن مصنوعی در منطقه سه همدان موجود است، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته فقط دو زمین چمن در این منطقه داشتیم که با تلاش‌های صورت‌گرفته هشت پروژه دیگر به بهره‌برداری رسید.

فیضی‌منش با تأکید بر اینکه هر محله‌ای در این منطقه دارای کاربری مناسب برای احداث زمین چمن باشد شهرداری این موضوع را پیگیری خواهد کرد، اشاره کرد: اهمیت دادن به نوجوانان و جوانان با فراهم کردن فضاهای مناسب ورزشی، یک ضرورت مهم است.

شناسه خبر 81205